EvenementOrganiseren.nl

5 tactieken om met marketing te zorgen voor een hogere opkomst

Per dag kunnen uw potentiële gasten meer dan 3 evenementen bezoeken. U wilt natuurlijk dat ze zich voor uw evenement inschrijven. Maar hoe zorg je daar voor? Er zijn een aantal tactieken om de marketing van uw evenement tot een succes te maken waardoor de opkomst op uw volgende evenement hoger is.

De 5 tactieken om de marketing van uw evenement tot een succes te maken:

1. VIDEO

65 procent van eventprofessionals zet inmiddels video in binnen hun marketingstrategie. Bezoekers willen simelweg zien wat ze te wachten staat. Uw video moet dan wel aan deze drie voorwaarden voldoen:

  • Zorg voor genoeg materiaal, van testimonials tot  eerder opgenomen beeldmateriaal van uw evenement
  • Zet video's in binnen uw social media advertenties, de resultaten zijn beter dan woorden in de ads
  • Gebruik de video om de Fear of Missing Out aan te wakkeren #FOMO

Lees ook:

Wat kunt u met videomapping? 
4 eenvoudige video toepassingen voor ieder evenement 
 

2. FACEBOOK

Meer dan de helft van eventprofessionals, eventmarketeers en live communicatie profs noemen Facebook als hun favoriete kanaal voor de marketing van hun evenementen. Waar de focus moet liggen bij het inzetten van Facebook voor de marketing van uw evenement?

  • Gebruik Facebook ads
  • Bespaar budget door binnen uw Facebook advertenties gebruik te maken van remarketing. Google Facebook Remarketing en verdiep u in deze eenvoudige manier om tot effect te komen
  • Maak de remarketing heel persoonlijk en precies. Zorg bijvoorbeeld voor een speciaal bericht voor mensen die af zijn gehaakt binnen de inschrijfmodule. Herinner ze aan het niet volledige inschrijfformulier en motiveer ze met een beloning of korting als ze alsnog invullen.
  • Gebruik in de Facebook advertenties die u inzet video's. Deze worden gepusht door Facebook en zorgen voor meer organische planning

Lees ook:
6 manieren om uw event te vermarkten via sociale media 
Social media rondom uw evenement: 20 tips, do's en don'ts

3. EMAILMARKETING

Bijna 2/3 van de eventprofessionals zegt (nog altijd) dat email marketing de meest effectieve tool is voor de marketing en promotie van uw evenement. Maar let op, want email marketing is bijna een kunst geworden. Zo veel mails, zo weinig tijd: bied dus echte meerwaarde. Hoe?

  • Doe uw eigen data onderzoek: wat werkt(e) wel en niet? Wat behaalde meeste doorkliks? En welke content werkte het beste?
  • Zorg dat het ook echt een campagne wordt. Denk bijvoorbeeld aan een strategie met Attentie, Interesse wekken, Verlangen creeeren, Actie.

Lees ook:
Uitnodigingstraject voor uw evenement? Zo plant u dat

 

4. SCHAARSTE

Veel events, weinig tijd, hoe krijgt u de aandacht van uw potentiele gast? Zorg voor het gevoel van exclusiviteit.

  • Zorg er voor dat gasten alleen kunnen inschrijven via een direct applicatie of zelfs alleen op uitnodiging
  • Kies eens voor VIP opties met hogere prijsstelling
  • Hoe delen van het evenement geheim, alleen voor zij die deelnamen...

 

5. EVENT EXPERIENCE

60 procent van de eventplanners zegt dat de vraag om belevenissen, expereinces groeit.Hoe komt u tot die 360 graden experience?

  • Vaar mee op de bleisure trend
  • Zorg voor een sociaal element
  • Zorg voor connecties onder de bezoekers
  • Creativiteit!
  • Beantwoord de behoeften van uw bezoekers

 


 

Event Marketing: 5 Tactics to Sell Out first appeared on EventMB

EvenementOrganisere.nl / EventBranche.nl is partner binnen het EventMB-networ

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x