EvenementOrganiseren.nl

Een eventbeveiliger is geen uitsmijter: 10 eigenschappen om te checken

De beveiliging op een evenement staat steeds hoger op de checklist voor het organiseren van een event. Naast een risico-analyse, advies en dus de juiste beveiligingsbedrijven, is de evenementenbeveiliger zelf een belangrijk visitekaartje. Daarom is het goed om te weten waar een eventbeveiliger aan moet voldoen. Hier de 10 eigenschappen van een geschikte evenementenbeveiliger.

In de trends en ontwikkelingen binnen evenementenbeveiliging zie je dat een beveiliger op een evenement steeds meer wordt ingezet als host. De ene keer wijst hij of zij de weg in de locatie, helpt met de registratie of is de eerste persoon om mensen welkom te heten op een evenementenlocatie. Dat is ook precies de reden dat er best verschillen zijn tussen bedrijfsbeveiligers, horecabeveiliging en evenementenbeveiliging. Crowd Support, één van de grootste spelers op de evenementenbeveiligingsmarkt, kwam tot 10 eigenschappen die u moet kunnen verwachten van een goede beveiliger van uw evenement, meeting of congres:

1. Respectvol met mensen omgaan
- Gasten een welkom gevoel geven
- Zelfs ongenode gasten of vervelende bezoekers beleefd behandelen
- Goede communicatie en sociale vaardigheden zijn dus vereist

2. Contactgericht
- Spontaan, open en zelfs een tikkeltje extravert
- Makkelijk communiceren ongeacht afkomst of achtergrond
- Op een prettige wijze op de voorgrond treden indien nodig 

3. Representatief
- Voorkomend
- Gangbare normen voor het betreffende event
- Niet te opvallend

4. Flexibel
- Qua werktijden en qua aanpassingsvermogen op de dag zelf
- Snel kunnen schakelen

5. IJzersterke teamspeler 
- Beveiligen doe je niet alleen, dus een teamspeler
- Begrip voor de verschillende taken en verantwoordelijkheden
- Eigen taak + samenwerken

6. Weerbaar 
- Bestand tegen stress, spanning en tegenslag
- Mentaal en fysiek weerbaar en dus doortastend als het moet

7. Overwicht en daadkracht 
- Optreden met overtuiging als het misgaat
- Weten wanneer er geen ruimte is voor 'alstublieft'
- Wel altijd met respect

8. Actie-intelligentie
- Juiste actie op juiste moment
- Ontspannen kunnen de-escaleren

9. Tolerant
- Verdraagzaam zijn
- Begrip voor emotie van een bezoeker/gast
- Open voor nieuwe ervaringen en denkbeelden
- Geen kortzichtigheid
- Handhaven bezoekersvoorwaarden

10. Integer
- Eerlijk en betrouwbaar binnen een zakelijke omgeving
- Geld en macht mogen geen rol spelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x