EvenementOrganiseren.nl

5 gratis tips van een zeer succesvol evenement

The Next Web is uitgegroeid tot het toonaangevende startup evenement van Nederland en misschien ook wel Europa. Een bijzonder evenement, want het groeide in no time van kleinschalig door naar een enorm event. Daar kunt u dus iets van leren. The Next Web deelt 5 tips voor een geslaagd evenement.

Let op, het gaat hier wel een om een evenement met losse kaartverkoop en dus eigenlijk niet 1 op 1 te vergelijken met uw zakelijke live moment. Toch zijn de wijze lessen zeer bruikbaar voor uw uitnodigingstraject, uw uitingen, uw manier van het organiseren van een evenement, inrichten op het kunnen delen van content én het gebruik van email.

  • Stuur een persbericht de wereld in waar je knieen van gaan knikken. Zo stuurde de organisatie van The Next Web een persbericht met als kop: The Next Web Europe invites 20,000 attendees to ‘Biggest startup festival on the planet’ in 2016. Het persbericht werd meteen door alle invloedrijke media opgepikt. Door het festivalterrein meteen te visualiseren, stelde TNW zichzelf meteen twee doelen, die onmogelijk leken, maar waarheid werden. Voor een zakelijk evenement kunt u denken aan een mailing naar uw potentiele gasten.
     
  • Schrijf je eigen verhaal en zorg dat alle uitingen in lijn zijn met dat verhaal. Alles wat je uitzendt, moet bijdragen aan 1 verhaal. Laat een spreker geen cv sturen, maar schrijf het eigen verhaal over waarom iemand daar naar toe moet. Schiet veel foto's, maar kies 10% van de beste foto’s en gebruik die consequent, laat de rest weg.
     
  • Small is the new big. Klein team veel effect in een georganiseerde plannings- en communicatietool: #slack, dé magische saus van TNW. 'Al mijn leveranciers zitten in slack.'
     
  • Interne email misschien dood door slack, maar externe email zeker niet, maar vertel in die mails echte, authentieke verhalen in goede opmaak en met slimme koppen. Voorbeeld van goed werkende titels. En gebruik retargeting.
     
  • Design for sharebility: of het nou gaat om beeld, momenten, de wakeboarder door de gracht ter promotie, in alles maakten we momenten om te delen. Control the narrative, alles vastleggen, live stream, blogger, vlogger: ontsluit de content.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x